Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

úterý 20. února 2018

Králi Jelimáne, čepici nemačkám ...






Tak jsem dnes měla výlet za devatero hor a devatero řek, do kouzelného království s cedulkou na dveřích LPK (lékařská posudková kontrola). Říká se „jiný kraj, jiný mrav…“ To však neplatí pro sociální aparát lékařské posudkové kontroly. Tentokrát mě pro podjatost, jinými slovy, že jsem nezmačkala čepici a ozvala se…ba co víc, dokonce veřejně v médiích … tak mě hnali, až do jiného města a jiného kraje. Nu, do království krále Jelimána … Tak jsem si připadala před „soudním lékařským tribunálem“, kde jsem proti dvěma lékařům a jedné zapisovatelce hájila sama sebe. Je marné v království krále Jelimána hovořit o rozumu, o pocitech, o smrtelné nemoci a jeho fatálních dopadech. O rodině, o malé dcerce, která potřebuje mít mámu v pořádku …  nebo o knihách s duší, které pomáhají nejednomu člověku či pacientu. O tom, jak supluji roli sociálního aparátu a nalévám pacientům do žil naději…  
  Tady totiž našeptává „nesmrtelná teta závist“. Jak to říkávala moje stará moudrá babička? 

„Holka úspěch se tady neodpouští ...“

  „Králi Jelimáne a znáš mé motto? Každý den je dar… Vím, nezajímá Tě to. Jako Tě nezajímá vše, co by Tě zajímat mělo. Máš dobře nabroušenou tužku, která škrtá a míchá kartami osudu… Vzal jsi mi kartu ZTP,( po sedmi měsících odvolání jsi zavrhl možnost mi ji vrátit)  která mi měla pomoci a ulehčit život, po rakovině a amputaci rekta. Když selže stomický pytlík… Vzal jsi mi toho více... Vzal jsi mi také moře energie a sil … Víš králi Jelimáne, slovo sociální má svůj význam. Pomáhat lidem. Být nápomocen… Dnes jsi mi zase dokázal, že nejsi tu pro lidi… Další stupeň invalidity jsi mi svoji nekonečnou mocí odebral. Kladla jsem otázky…. Proč? Dokonce jsi mi řekl, že mi nemusíš vůbec odpovídat… Nemusím ani souhlasit ani nic podepisovat. Jsi samovládce…¨

  Také jsem před Tebou plakala… ale abys pochopil jedinou moji slzu, musel by sis obout mé boty a chvíli v nich kráčet…
Možná je někde království, kde rozum vládne nad závistí. Kde empatie skutečně je. Kde je i vlídné slovo a pochopení… Ty si tu hraješ na Boha a v rukou mi před nosem máváš tabulkami zákonů, které vůbec nejsou pro lidi a vůbec ne pro ty, co potřebují pomoci.

   Přesto jsem Ti celá uplakaná podala ruku a řekla, co si myslím, protože já, králi Jelimáne, čepici nemačkám… Popřála Ti dokonce hezký den….
   Víš, králi Jelimáne, zapomněla jsem Ti říci, ještě něco… píši další knihu… o pravdě. Víš, co to je pravda?
  Nazuj si mé boty a pojď …  ukážu Ti ji …“



53 komentářů:

  1. Věruško,tak to je smutný...Ale je to tak.minulý měsíc jsem se o tom přesvědčila taky,když jsem byla s maminkou na sociálce...Přeju Ti hodně sil!Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdeni, musela jsem celou tu absurdní situaci napsat v podání pohádky, abych to alespoň malinko zlehčila. Co je to za situaci, když dva lékaři, chlapi jako hory rozpláčou ženu po rakovině, co má vývod bokem... A ani brvou nemrknou ... Celé to je k nepochopení a neuvěření ... Děkuji za vše. Věrka

      Vymazat
  2. Smutne...beze slov.Jsem s Vami.Mejte se sedmikrasne. JP

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřinko, děkuji. Tady to už není o nějaké křivdě nebo příběhu jedné mámy. Tady to je o zástupu lidí, kteří s touto situací mají zkušenost a neví kudy kam. Mám doslova ucpanou emailovou schránku a stačí si přečíst komentáře na mém facebooku, kde jsem také tento příběh napsala. Věrka

      Vymazat
  3. Milá Věrko, už o Tebe nemám vůbec strach. Právě jsi ukázala, co budeš dělat dál. Jaká je Tvá další cesta. Tohle je to POSELSTVÍ. Máš velký talent na psaní a nejen na něj. Sociální cítění a odvaha Ti předurčují další dráhu. Přeji štěstí a zdraví při všem, co budeš dál dělat.Alena (modrý kvítek)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Alenko ze srdce děkuji, ty jsi prostě můj modrý kvítek ... tak, jako podléšky, které moc miluji. Věrka

      Vymazat
  4. Tak milá Věruško,tady u nás zdravotnictví a práva jsou takzvaně a musím být sprostá v pr....Tušila jsem,jak to dopadne a vaše bábinka měla pravdu.Je mi z toho jednání a přístupu špatně.Hold kdyby asi před tu komisi přišel člověk jak funebrák a neměl chuť žít, no nevím.Věruško,jsem za vás strašně naštvaná a teď co dál.Já sama si to nedovedu představit jak bych se zachovala.Co dělat dál?Zdraví je přednější,ale asi bych bojovala dál.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, asi tak nějak. Ale babička také říkala, že na hrubý pytel, patří hrubá záplata... Toto co na mě dnes vyzkoušeli mělo za účel mi zavřít ústa...Pravda bude opakem ... Jsem velmi trpělivý člověk, ale všechno má své meze ...Děkuji za Vaše řádky a pokud máte fcb, děkuji za sdílení https://www.facebook.com/VeraFina111
      Věrka

      Vymazat
  5. Věrko, také mám pocit, že u nás se úspěch neodpouští. Naštěstí si říkám, že Boží mlejny melou, pomalu a jistě. Moc mne to mrzí a vůbec tomu nerozumím. Kdo vymýšlí ty tabulky a škatulky a proč se ztrácí empatie.
    Držím Vám pěsti a přeji hodně štěstí a hlavně zdraví. D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dášo, a ještě dovětek, ty tabulky vůbec nefungují ...jak chce někdo něco ohodnotit procenty? Tam se přisuzuje pouze procenty. Když budu mít na talíři čtyři knedlíky a sním dva, vím, že jsem snědla 50%. Ale jak mohu mít ztrátu výkonnosti práce o 35% méně mi nikdo nevysvětlil...ani král Jelimán. Věrka

      Vymazat
  6. Věrko,
    opravdu k nepochopení .........Přeju hodně zdraví a štěstí v boji s LPK. Hezké zimní dny.J.

    OdpovědětVymazat
  7. Milá a statečná paní Věrko, je to jednoduché, aby měli ti nahoře hodně, ale hodně vysoké platy a prebendy, nemůžou dávat lidem, kteří jsou opravdu nemocní a potřební invalidní důchody, takže to musí na někom ušetřit a penízky se dají v tichosti papalášům a pak se také plnými hrstmi rozdává těm, kteří se umí ozvat a ač nepracují, děti nevychovávají a společnosti pouze škodí a jen se vezou - berou...
    Bohužel nemohu uvést konkrétní příklad, i když jich několik znám, nicméně je mi vaší situace líto. Prošla jsem tím soukolím také.
    Moc vám přeji hodně sil.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřinko, píši to i v knize ...tak, jak to cítíte ...Dnes mi kamarádka psala na fcb, že by tam mohli posadit automat a ušetřilo by se ... Když jsem nechtěla podepsat rozhodnutí, které už na jednání přinesli vypracované, dozvěděla jsem se, že je to jedno, když to nepodepíšu. Jak za starých času na Bartolomějské ... přesně tak. Děkuji za vše Věrka

      Vymazat
  8. Vážení čtenáři,
    toto není pohádka,ale "sakramentsky" hodně tvrdá realita..
    Kdo na vlastní kůži "neprožil"opravdu NEPOCHOPÍ!!
    Věrunko,děkuju za sebe..já tu čepici fakt smekám..
    Líp jsi nemohla udělat..po tom co se dnes událo!
    Jsi "vidět"..a teď už pořádně!!
    Kára života jede dál..tak se drž..spoustu lidiček potřebuje slyšet Tvé motto..
    ...ať každý další den nám stojí za to,to zase říkám já..proto se opatruj!
    Jana z chaloupky...❤


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko z chaloupky mezi kopci, děkuji za milé řádky a za podporu. Je mi skutečně v tyto náročné dny třeba. Věrka

      Vymazat
  9. Jsem v šoku!!!!Vím,že je všechno o lidech...asi jsem stále naivní a věřím v spravedlnost!!Už jsem taky zažila různé komise..ale sakra,kde to žijeme!!!
    Pořádají se tu různé sbírky na nemocné děti,na vozíky pro postižené...a na druhé
    straně si politici zvyšují platy...!!!!Nějak to nemůžu pochopit!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zlatko, dnes budu mít dlouhou a bezesnou noc. Vždy, když jsem po dlouhém pláči, tak to tak mám ... A já si v té tiché noci třídím myšlenky a vím jedno. Před 3 lety jsem dala tomu nahoře slib. Dnes jsem hodně klela a dokonce se ho i ptala, jaký to všechno mělo smysl. S tváří v polštáři jsem nenašla žádnou odpověď. Vstala jsem a napsala o tom do světa. A v tu chvíli mi přišla odpověď. Nemlčet! Nemačkat čepici!
      Zítra by mělo být kouzelné srdíčko a Moje knížka u Vás. A třeba právě ten nahoře mi dává lekce typu ... otevři srdce i zatvrzelá ... arogantní a bez empatií ... Nevím, vážně sama nevím...Ale vím, že chci žít a být v pořádku ...
      Věrka

      Vymazat
  10. Věruško, znovu jsem si přečetla tvůj příspěvek i komentáře pod ním. Tvůj názor jsem Ti už napsala na FB. Je hrozné, kam se dostalo naše zdravotnictví. Moje sestra byla onkologický pacient a dostala plný invalidní důchod, to bylo v roce 1999. Následky si nesla až do konce života, ale o tom nechci psát. I když jí také hrozilo, že jí důchod odeberou nebo dají jen částečný, nakonec jí plný důchod zůstal. Co je to za lékaře u LPK, kteří místo, aby lidem pomáhali, tak je zastrašují. A ubližují. Měli by si uvědomit, co svým rozhodnutím způsobí. Stres, který může zhoršit zdravotní stav.
    Máš můj obdiv, že to nevzdáváš a dáváš tak naději druhým, kteří jsou ve stejné situaci. Na druhé straně Tě to stojí spoustu sil, které potřebuješ, abys mohla vychovávat Carolinku a také se mohla věnovat tomu, co máš ráda,psaní a focení. Stojíme za Tebou ať je to zde na blogu nebo na FB, máš naši podporu. Přeji do dalších dnů hodně sil, mám Tě moc ráda. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, děkuji. Celou noc jsem moc nespala...oknem do ložnice mi svítila hvězda. Jedna jediná a tak intenzivně. A ta mi řekla vše ... Nebudu se válet ve špíně, kterou nadělali jiní...Vstanu , oklepu se a půjdu konat ... Za sdílení moc děkuji. Věrka

      Vymazat
  11. Mělo tam být svůj názor. Jsem rozčilená. R.

    OdpovědětVymazat
  12. Věruško, krásně napsaná pohádka .... kdyby to nebyla krutá realita ! Opravdu k neuvěření ! Nemohu pochopit, jak mohou tito lidé žít, vždyť ta negativita a to,že druhým lidem přinášejí bolest, se musí přece odrážet i v jejich vlastních životech. To nemohou být vnitřně šťastní a spokojení lidé. Proto se točí v začarovaném kruhu : když já nejsem šťastný, nebudeš ani ty. Kladu si otázku, jak to, že lékaři neví, že empatie, snaha pomoci druhým a snaha najít uspokojivé řešení i přes "nemožné" zákony, by jim samým do života přinesla radost z práce a spokojenost v životě.
    Věruško, přeji vám hodně sil a brzké znovunalezení klidu a míru v duši. Jen tak pomůžete svému zdraví.
    Moc vás pozdravuje Blanka z Brna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Blanko, děkuji za komentář. Dodávám, a tito lékaři skládali slib. Jejich dva vztyčené prsty, jejich dnešní konání...to vše přináší moře otázek a podotázek... Opatrujte se. Věrka

      Vymazat
  13. Věruško,
    co napsat ?!
    Drž se !
    Objímám tě ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miklá Ilonko, budu, slibuji. Za měsíc jedu na cétéčko, hlavně, aby bylo vše ok. Ale král Jelimán by měl okamžitou odpověď...když nebude, zase zasedneme... Dozvěděla jsem se...Pá Věrka

      Vymazat
  14. Tak to u nás Věruško bohužel funguje, znám to také ze svého nejbližšího okolí:( nezbývá než se obrnit a jít dál, držím pěsti a přeji hlavně to zdravíčko:)))Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi, udělám vše co budu moci, aby tomu tak nebylo. Mám na mysli, aby to tak nefungovalo... Věrka

      Vymazat
  15. Věruško, tak jsem doufala, že ještě někde vítězí rozum a pochopení pro nemocné, ale jak vidím mám pocit, že se do těchto kontrol dostávají bezcitní lidé. Nikomu nepřeji nic zlého, ale asi by občas nezaškodilo, kdyby se tito jedinci ocitli v kůži těch o kterých tak bezcitně rozhodují.
    Ty přesto dál kolem sebe šíříš radost, svými knihami pomáháš lidem a už je to velký úspěch a jak říkal Tvoje babička...úspěch se neodpouští...nevím proč, ale bohužel je to tak. Snad se tady vrátí ROZUM a bude tu opět vládnout .
    Věruško, měj se krásně, přeji Ti hodně zdravíčka a sil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, děkuji za Tvé řádky. Rozum? A empatie? To tabulka nezná ...Ale vím, jedno. Naděje umírá poslední...Věrka

      Vymazat
  16. Ano jsou to Jelimani!!!!!!!!Já se sešroubovanou páteří, šrouby v palcích na nohách a oba klouby na rukách náhradní - a taky jsem byla je částečně invalidní s nárokem na místo v autobuse" a nic s nimi nehnulo. Jak jsem ráda, že jsem už "starobní" důchodkyně...... Přeji hodně síly a pevné nervy a sluníčko do duše v černých dnech...... Olina z Jizerek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Olinko z Jizerek, děkuji za komentář a pochopení. Opatrujte se. Věrka

      Vymazat
  17. Vieročka, je taký SVET, kde je rozum, svetlo z pravdy a cit, porozumenie, súcit a súznenie a Ty si toto všetko znášala pre ten SVET a pre tých, ktorí Ho potrebujú už tu na zemi zažívať a vďaka TEBE aj už zažívajú!!!!!
    Láskavá misia je najviac a rodí sa v bolesti a nič ju (A TEBA S ŇOU) nepremôže:-)
    Hladím a objímam a modlím:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, za vše, za každé Tvé slovo DĚKUJI. Z celého srdce. Srdce je orgán, který nejen bije a skrze něho žijeme...ale i cítíme a vnímáme...Chybí-li, není vo čem ...Ty ho máš na pravém místě. Za sdílení děkuji a všem, kdo sdílí dál, taktéž. Prokazujete tím, že máte srdce. DĚKUJI. Věrka

      Vymazat
  18. Věrko, život se do tabulek nastrkat nedá!! Nenechte se tou křivdou zdolat!! Bojujte, Vy přece bojovnice jste!! Hodně síly přeji. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zazo, ne nebojte, nenechám...na to mám tento svět moc ráda... Děkuji za komentář, slova podpory. Věrka

      Vymazat
  19. Je smutné,že ti co jsou zdraví a pracovat můžou a nechce se jim, berou nekřesťanský peníze a všelijaké výhody.Pro ty potřebný je to boj s větrnými mlýny.Hodně sil přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško milá, ze srdce děkuji za Tvá slova. Děkuji za vše. Věrka

      Vymazat
  20. Věru,to je mi líto-je to všechno jak postavené na hlavu.Věřím jen,že se jednou vše obrátí v dobré jak v pohádkách.
    Strašně moc držím palečky aby to všechno konečně dopadlo dobře.
    Jen hlavu vzhůru-mám tě ráda.B

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Betty, myslím, že se již obrací...našla jsem v momentech velké bolesti cestu. Čti další můj příspěvek ... Děkuji za vše. Mám Tě ráda. Děkuji. Věrka

      Vymazat
  21. Věrka,si veľká bojovníčka.Je mi to ľúto,čím všetkým si musela prejsť.Čo sa týka tých lekárov, u nás je také príslovie: "Pán Boh má na každú opicu truhlicu",alebo "Božie mlyny atď., veď to poznáš aj ty určite.
    "Hľadaj radosť v Pánovi a dá ti, za čím túži tvoje srdce.Pánovi zver svoje cesty a jemu dôveruj,on sa už postará.(Žalm 37,4-5)"
    S láskou ťa objímam. "To,čo príde,NEMOŽNO NIKDY predvídať.Najväčšia radosť nás čaká vždy tam, kde by sme ju najmenej čakali." (Antoine Saint Exupéry)
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, obrovská pravda a já To za ni moc děkuji. Bylo mi třeba těchto slov...Objímám Věrka

      Vymazat
  22. Věrko, tak to už je neuvěřitelné. Znám případy ze svého okolí, kdy někdo dostal invalidní důchod na bolesti zad okamžitě a vím, že v soukromí maká jak šroub, tak to není tak hrozné, můj muž nemůže už vůbec chodit, prokazatelně ho čeká operace, jen to musí oddálit páč je to konečná a nic. Ale to je samozřejmě nesrovnatelné se tvým zdravotním stavem.Přeji ti klidnější dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji za vše. Za komentář, email, sdílení, příspěvek u Tebe na blogu. Slovo Děkuji posílám do Tvé náruče. Věrka

      Vymazat
  23. Věruško, tohle všechno znám osobně,po letech chození po lékařích,kde jsem si připadala jako simulant a člověk co otravuje,se konečně našla lékařka která mě diagnostikovala velmi vysoce aktivní revmatoidní artritidu.Bohužel po 6 letech neléčení jsou mé klouby nenávratně poškozené a já opět bojuji a tentokrát LPK.Přeji Vám pevné nervy a nevzdáme se.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, děkuji za komentář, moc smutné...realita. Opatrujte se a zvu Vás k podpisové akci zde: http://www.knihamama.com/421318440
      Věrka

      Vymazat
  24. Tedy Verusko, je mi to lito. Clovek citi bezmoc a marnost. Nastesti mas kolem sebe plno dobrych lidi, kteri tve dny urcite zprijemni. Hodne sil! M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marcelko, jj, je tomu tak. Někdy člověk musí jít štěstí naproti, svoji vůlí, snahou...tak jsem to před chvílí udělala. viz. nový příspěvek. Pá a děkuji Věrka

      Vymazat
  25. Věruško, to je smutné a nelidské - opravdu jak říkáš, by si měli obout tvoje boty a chvilku se v nich procházet. Je to obrovské zklamání nad lidmi, kteří mají v ruce moc a nechtějí pomoci. Věruško, věřím v přísloví - Boží mlýny melou pomalu a jistě. Opatruj se - máme tě rádi.
    Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ze srdce děkuji. Jak slovo dokáže pomoci ... Děkuji. Věrka

      Vymazat
  26. Věruško,přečetla jsem si tvůj příběh a taky všechny komentáře.Držím ti palce a přeji hodně sil do dalšího boje.Opatruj se a jak píše Kaiva-máme tě rádi.
    Dáša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dášo, ze srdce děkuji. To mi dává opět naději, smysl...sílu. Vaše slova, podpora... Věrka

      Vymazat
  27. Věruško, nevím, co napsat, člověku zůstává rozum stát! Přeji Vám pevné nervy, hodně sil a opatrujte se. Renata z Větérky

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...