Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

úterý 27. října 2015

Mámin kalendář 2016 - každý den je dar


Mámin kalendář 2016 – každý den je dar … v tyto dny přichází na svět. Vychází přesně rok po té, co byla započata má onkologická léčba.

 Tak, jako jsem psala knihu Máma, ke které se kalendář úzce váže, tak se stejnou chutí a láskou jsem tvořila Mámin kalendář …

… šplhala jsem po trámech půdy, pár měsíců  po operaci rakoviny, pro ten nejhezčí snímek zaprášených bruslí, starých jako Metuzalém. Vyčkávala jsem na ten nejlepší záblesk slunce vikýřem, čekala věčnost na rozvířený prach, až usedne… a v tom tichu přemýšlela o této chvíli. Až bude kalendář na světě.



… se stejnou láskou jsem hledáčkem fotoaparátu sledovala žlutavé housátka ve dřevěné bedně, přesně na tom samém místě, jako před 40 lety. Pro vás jsem je vložila do Mámina kalendáře.

Zrovna tak i dřevěné kostičky, se kterými si hrával můj praděda, děda i můj táta. Ty staré dřevěné kostky zdobí v kalendáři měsíc listopad…

…I prastará červená pumpa na dvorku, na které jsem se kdysi dávno,tak ráda houpávala, ve které si časem udělaly hnízdo sýkorky a vedle které stojí stará hrušeň, které jsem psala vyznání v knize Máma. I tu najdete v máminým kalendáři…



 … Titulní strana je místem mého srdce… 

Ten, kdo zná tento blog, tyto stránky, mě, moji rodinu, mé děti i mé trápení… mé touhy, sny a moje vyprávění … ví, co symbolizuje má titulní stránka. Nejen kalendáře, ale i mého života. Natažená dětská ručička s pokladem v dlani. Se srdcem na dlani …

„ na, mami na…tu máš…je pro Tebe “

Dala by mi modré z nebe a já jí také. Tak, jak jsem to dávala celý život všem mým dětem …Ona a její láska byla velkým hnacím motorem v časech pro mne velmi náročných …
Její lásku jsem vyfotila tak, jak jsem to nejlépe uměla zachytit.

Je tu nyní i pro vás


… snažila jsem se ze všech sil dát na 13 stránek to nejlepší ze sebe…

Hodně mi při tom pomáhal i můj syn Honzin, kterému tímto z celého mého srdce DĚKUJI.


… a také z celého mého srdce, si přeji, aby vám kalendář vykouzlil v oku jiskru krásy … 
…srdce vám pohladil tak, jako vás hladila blízka osoba ve vašem dětství a aby každý den, po celý rok, jste cítili lásku. Lásku každého dne, neboť každý den je DAR


... opět jsem nechala vyrobit na zakázku originální razítko, do kterého si můžete vepsat jméno toho, komu budete chtít kalendář věnovat ...  snažila jsem se o  detaily, které pohladí duši ...
 

Každý den je zázrak… od rána do noci se děje tolik kouzelných věcí … jsou vidět a cítit, když se zastavíme. Když se ohlédneme, když se nadechneme…když chceme …
A já moc toužím chtít…chtít vám dát kus krásy, kus lásky. Kus pohlazení na duši… V písmenkách, v obrazech …a ta energie věřím, že letí skrze listy v kalendáři k vám.


Když mi bylo hodně špatně, pomáhali jste mi. Všichni, úplně všichni…i Ti co jen četli, nemuseli psát, komentovat … byli tu … Někteří se mi divily, proč na každý komentář odepisuji. Vždy jsem to pokládala za slušnost, úctu k druhému a vděk. Když jde malé dítě po ulici a potká souseda, také by mělo říci:  „dobrý den“ a slušný soused mu odpoví. A je jedno, jak se vdanou chvíli cítí, ale dopoví. A já to tak vždy dělala, dělám a budu dělat, dokud tento blog bude žít…to je ta komunikace … to, o co usiluji …



A já se rozhodla, vám tu pozitivní energii oplatit. Proto jsem začala tvořit Mámin kalendář. Jako odpověď na vaše „…dobrý den“. Jsme tu skvělá parta, co se sdílíme…co se čteme…vnímáme…odpovídáme si … a jednoduše jsme…A já si myslím, že se máme rádi, že se o sebe zajímáme… A to je hrozně moc …DĚKUJI vám…
… všem, kdo čtou …

… vždy jsem byla velmi optimistická. I přes nepřízeň osudu se snažím o úsměv na tváři nejen mé, ale i druhých. Některé mé dny jsou vskutku náročné … Někdy tak, že nemám ani sílu o tom psát… Přesto se snažím dávat dobro, pozitivno, radost a naději. Usiluji o pohodu a klid … aby i v tomto virtuálním prostoru toto vše našlo své místo… pro vás …


Pro vás tu je nyní i tento kalendář, co hladí duši.

Všem, kdo zatouží po Máminým kalendáři 2016 – každý den je dar,
 který jsem s láskou tvořila pro vás… JE TU

Nebo mi napište o něj na můj email vera.si@seznam.cz

Moc ráda vám obratem odpovím a kalendář ráda zašlu. 
Je vhodný i jako dárek, třeba k vánocům, nese prozaický název…a věřím, že každou maminku potěší …

Nebo jej lze mít jen tak … protože 

každý den je dar 


PS: mj. má dnešní OBROVSKÁ  radost - zde
Věrka

33 komentářů:

  1. Věruško, snídám a za chvíli pojedeme za vnoučátky a už se na ně moc těším, neviděla jsem je 14 dní a už se mi po nich moc stýská. Říkala jsem si, že se ještě k tobě podívám, tak, jak to dělám každý den. A teď si čtu tvoje krásné povídání, je mi moc hezky a nezbývá mi než s tebou souhlasit. Každý den je dar a měli bychom za ten dar být vděčni. Já jsem a jsem vděčná za to, že jsem před časem našla tvůj blog, kam si tak ráda chodím pro pohlazení, pro potěchu duše. Myslím na tebe, jak se ti daří a obdivuji tě, jak všechno zvládáš i když to musí být někdy strašně těžké. Věruško, děkuji za to, že jsi. Mám tě ráda. A těším se, strašně moc na tvůj kalendář a ty krásné fotky dnes jsou příslib, jak bude hezký. Přeji celé tvojí rodině krásný sváteční den. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Růženko, i já Tebe mám ráda...a moc děkuji za nádherný komentář. Pá Věrka

      Vymazat
  2. Věruško, nádherný článeček . Vždy se moc těším na Tvé povídání. Poslední dobou mi přibylo více starostí okolo tchýně, tak nestíhám odepisovat, ale tvé povídání si vždy přečtu. Je psané srdíčkem a máš pravdu, každý den je dar . Je škoda kolik lidiček si to neuvědomuje , já děkuji Bohu za každé nové ráno.
    Věruško, měj se krásně, myslím na Tebe a už si jdu psát o kalendář. Moc se na něj těším. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Janičko, děkuji za vše. Email odeslán. Přeji krásné dny. Věrka

      Vymazat
  3. Milá Věri, máš za sebou jistě nejbolestnější a nejtěžší rok...Rok, za který si odžila snad deset životů,musela překonat pro mnohé nepřekonatelné..
    Nám všem ostatním,kteří mají ten dar největší-zdraví-jsi navíc každým svým řádkem dala lekci jak si užít každičkou minutu a navíc pohladila na srdíčku každým řádkem a obrázky,které jsou tak jiné...Přidávám se k řadě děkujících za to,že jsi i v těch nejtěžších dnech myslela i na nás a dala nám už dary tři-výjimečnou knihu MÁMA, tento kalendář a výjimečný blog o výjimečné a přesto úplně obyčejné ženské ;-)
    Řadím se do řady zájemců o kalendář prosíííím.HankaŠ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Hani, děkuji za tolik upřimných a pravdivých slov. Právě jsme tu měli návštěvu, která očividně nevěřila, že mám za sebou to, co mám za sebou. A tak jsem se na chvíli zamyslela a říkám si, že je dobře, že člověk pořád za něčím jde...je to náplast na bolesti, jak fyzické, tak psychické...Krásné dny. Věrka

      Vymazat
  4. Věruško, nádherný příspěvek. Opět jste mě zasáhla přímo do srdce. Jdu si napsat pro kalendář. Pro sebe i svou mámu. Přeji krásné dny! Petra z hájenky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Petruško, moc ráda čtu Tvé řádky. Mám radost, že mohu činit radost. Krásné dny. Věrka

      Vymazat
  5. Milá Věruško,
    jako vždy,krásné čtení,které hadí duši a krásné obrázky,které potěší srdíčko.Na kalendář se moc těším.Určitě to bude zase nádhera.
    Mám tě moc pozdravovat od babince.O ty kalendáře si napíšu.Měj se moc krásně a přeji Ti aby všechny dny byly pro tebe krásnou inspirací.babi Jířa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá babi Jířo, děkuji moc.Abych se přiznala, měla jsem a mám ještě trému. Abych vás neklamala. Děkuji za pozdravy od babince. Ozvu se během chvíle :-) Věrka

      Vymazat
  6. Dobrý den, můžete mi, prosím, napsat jaká je cena knížky a kalendáře? Na odkaze jsem ji nenašla. Děkuji a přeji pěkné odpoledne. Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Marti, veškeré podrobnosti ráda zašlu. Zde je můj email vera.si@seznam.cz Budu se těšit na Váš email. Věrka

      Vymazat
  7. Milá Věruško, cítím, že teď potřebuji i já čerpat energii a už se moc těším na tvůj kalendář, z kterého budu čerpat já a doufám, že mi pomůže..Určitě ho objednám i pro manželovu maminku.. Měj se moc krásně a děkuji!! Krásné dny ..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Inko moc ráda ti ji pošlu...kolikrát jen jsi ji ty posílala mě. Jak často jsem vyhlížela Tvá slova ...a ono to vždy fungovalo. Mám co Ti splácet. tak kus dobra posílám. Věrka

      Vymazat
    2. Holčinky moje zlaté.
      Já se ráda přidám s předáváním energie.Milá Inko,i pro tebe je jí dost a dost.Jen je mi líto,že to na tu kávičku je tak daleko.OOO...kdyby jste se mohly obě vydat k nám,na naše posezeníčka,jak by jste přišly na jiné myšlenky.Posílila by vás určitě i naše radost ze života.My jsme sice proti vám babky,ale velice veselé a hodně akční.Posílám vám plnou náruč radosti.Babi Jířa

      Vymazat
  8. Moja milá Vieročka, koľko nehy, lásky, krásy, no proste nemám slov a jednoducho som neodolala, i napriek tomu, že kalendár je len český,chcem sa z neho tešiť, lebo viem, že sa budeš tešiť aj Ty. Posielam kopec objatí, pozdravy od celej mojej rodiny a prajem Ti veľa tvorivých dní. Papa Aňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Aničko, velmi jsi mě překvapila a moc potěšila. Email odeslán. Jsi moc hodná a já moc děkuji. Věrka

      Vymazat
  9. Věrko, díky za příspěvek, který mne nutí i v kontextu Tvého boje s vážnou nemocí zamýšlet se nad všemi hloupostmi, které někdy řeším, které mne vnitřně zraňují, trápí. Opravdu každý den je dar a je třeba si to neustále připomínat a být pokornější k životu. Je třeba vážit si toho, co máme. Není to samozřejmost. Ještě jednou díky, krásné podzimní dny A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Aničko, děkuji za krásné, rozumné podzimní rozjímání. Je to tak...skutečně je na světě tolik blbostí, kterými se my lidé zaobíráme...a podstatné věci někam a nějak běží...velká škoda. A přitom stačí tak málo, zastavit se.. pak vše přijde samo...zamyšlení, uvědomění a nasání klidu a pohody...všechno jde...Krásné dny. Věrka

      Vymazat
  10. Věruško,
    už teď z tvého příspěvku to je taková nádhera a pohlazení po duši a srdíčku ♥
    Strašně se na Mámin kalendář těším!
    Moc se opatruj a Šimonek ti posílá na javorovém lístečku pusinku !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ilonko, děkuji za krásný komentář. Já na oplátku na javorovém lístečku posílám velké pomazleníčko. Věrka

      Vymazat
  11. Milá Věrunko, na tak nádherný kalendář se moc těším a zamluvený už ho u tebe mám. Každičké tvé písmenko je pohlazení po duši. Tvé fotky jsou nádherné. Před pár lety jsem svůj život přehodnotila a od té doby vím, že každičký den je opravdu dar.
    Krásný večer. Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zdeni, a to je MOC dobře...přeji krásné sny a posílám email. Věrka

      Vymazat
  12. Věrko, Tvému kalendáři přeji, ať vykročí do světa tou pravou nohou... A už se těším na svůj výtisk!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Radko, moc děkuji za milé přání. Budu se těšit na Tvůj email. Krásnou dobrou noc. Věrka

      Vymazat
  13. Věruško, moc se na kalendář těším a moc děkuji za Tvoje krásné povídání, vehnalo mi slzy do očí.
    Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko, moc děkuji za Tvá upřímná slova. Věrka

      Vymazat
  14. Mila Věruško,
    taky se přidavam k zajemcum o kalendař,moc se na něj těšim.
    Tobě přeji zdravičko a krasne podzimni dny,
    Stale na Tebe myslim.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vlasti, poprosím Tě, aby jsi mi písla na emailovou adresu vera.si@seznam.cz a povím Ti bližší instrukce. Pá a moc se těším. Věrka

      Vymazat
  15. Věrko,na Tvůj Mámin se už moc těším....:-)
    Hezké dny podzimní,Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jituško, děkuji za to, že se těšíš, to mě moc těší. Krásné dny. Věrka

      Vymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...