Blog o životě ... vzpomínkách ... krásách světa

Velebeno slovem i fotografiemi

" každý den je dar ..."

čtvrtek 21. listopadu 2013

... cesta za chvojím...


… letos si zima, sníh a mráz dávají na čas a tak jsme se dnes s Carolinkou vydaly do lesa za chvojím. Vždyť příští neděle je již první adventní. Máme rádi les, ticho, šum, pohodu a jeho pokoru … jen tam si člověk umyje duši, nabere síly a chutě jít dál…

Vzpomínám si, jak jsem chodívávala s velkými dětmi, když byly ještě dětmi malými do lesa na chvojí. Kristýnka nesla důležitě v ručičce červenou stuhu. Tu jsme vždy uvázaly na stromeček, který se nám nejvíce líbil, jako znamení pro Ježíška. Po pravdě, bylo to znamení pro babičku a pro dědečka, kteří se pak jali s pilou suplovat Ježíškovu funkci. Problém byl vždy ten, že si udělali večerní procházku a červená stuha byla ta tam J

…ale vždy to byl pro děti přesně ten vytoužený stromeček …
...spolu ...
… modřínové větve, ty se hodí vždycky …

… při této vzpomínce si vybavuji historku mého bývalého  tchána , jak šel za třeskuté zimní noci dělat dětem radost rovněž s pilou do lesa. Najednou slyší za sebou kroky křupající do zmrzlého sněhu. Kroky se zrychlují, ozývá se hlas „Stůj „. Tchán prchá, záhy zahazuje stromek… následně i pilu a jako letitý sportovec prchá, co mu síly stačí. Až ráno se dozvídá od souseda  “… to  jsi na mě ty blbče v noci nemohl počkat v tom lese? Táhl jsem stromek jako krávu, potřeboval jsem pomoci “ …

…mám moc ráda ten čas adventní nejen doma, ale i v lese. Procházky mají jiný nádech, sváteční.  Ve vzpomínkách mám i procházky s dětmi na štědrý den dopoledne do lesa. Kdy jsme táhly pytel jablíček i cukroví. Vysypaly jsme jej na pařez a s dobrým pocitem, že zvířátka budou mít dnes také štědrovečerní večeři. A odcházely jsme s tímto teplým pocitem na duši do teplého domova …
… dnes jsme dotáhly z lesa i nádherou březovou větev… až uschne, očistíme ji, bude vánoční dekorací na svítíčka. Tak říkají naše děti vánočnímu osvětlení …
( finální podobu ukáži na blogu)
... zvěčnění naší cesty za chvojím v podobě oblígátního mazance :-) plný radosti a načerpané pohody ...
... všem krásné dny plné pohody ...

13 komentářů:

  1. Krásné povídání, Věruško. My tady ve vesnici les nemáme, to je jediné mínus....ale díky Tobě jsem tam dnes byla a to si hřeju nohy u krbu:-)
    papa a jdu si číst Tvůj mail:-)
    Děkuju, Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Moni, děkuji za komentík, Moc mne těší, že jsem Tě dokázala přenést na dálku do tichého lesa, bylo tam vážně moc fajn. Nejsem typ, co stromy objímá, ale poslouchám je. Když zavřu oči, je to ta nejhezčí hudba...po dětském smíchu...Krásný večer...Věrka

      Vymazat
  2. I my byli na chvojí,lesy máme za domem.jen jsme jeli autíčkem,tu hromadu chvojí bychom v rukách nepobrali,krásný večer :-) Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Šárko, děkuji za komentík. I my pojedeme na druhý pokus autem. Na ten první jsme si vyšly více méně pro radost ducha :-) A povedlo se...Krásný večer Věrka

      Vymazat
  3. To je krásné čtení, až u toho slzím. Zrovna tak jsem já se svojí dcerou chodila do předvánočního lesa. Dceři už bude 26 let, ale připadá mi to, jako kdyby to bylo včera. Užívejte si to s Carolinkou, dokud je maličká a věřte, že na to bude mít vzpomínky celý život,
    dáváte jí tím víc, než nejdražší dárky z obchodu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ...absolutně souhlasím... materiálno je důležité,velmi, ale podle mě jsou důležitější věci...city, věnování se dítěti, komunikace, pocit jistoty ...cestu do lesa, držení se za ruce, povídání si, táhnutí větví z lesa ... to nikde ke koupi není, ani v akci ani ve slevě...přitom to v nás zůstane po dlouhá léta... krásný den plný slunce na nebi i na duši...Věrka

      Vymazat
  4. Teda holky vy jste šikovný.Les mám moc ráda,máme ho hnedka před chalupou.Krásnej vysokej a hlubokej.Tak ať vám ty vánoční přípravy jdou pěkně od ruky.Domečky jsou už na okně-krásaaaaa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tak to jsi mne potěšila, že máš na oknech Ladovu vesničku a těší Tě. Moje velká dcera, je má na oknech ve svém bytě už také a když to viděli sousedi, tak už i oni :-) Dnes budeme prožívat tu větev-klacek březový, co jsme včera dotáhly z lesa. V lese ležel, překročily jsme ho. Když ležel doma na topení,(aby proschl) táta se zhrozil co to má být...nu však se ještě bude divit .... :-) Krásný den plný slunce na nebi i na duši... Věrka

      Vymazat
  5. Jste zlatý lidičky,mám vás mooooc ráda.Marie

    OdpovědětVymazat
  6. Věrko, určitě budou tvoje děti a vnoučata mít na co vzpomínat, tak jak ty. Často přemýšlím, co budou vyprávět naše děti svým dětem(pokud nějaké budou mít). Hodně jsem zpohodlněla a ..., hezké dny,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Marcelinko, děkuji za milý komentář...Přeji spoustu krásných dnů...nejen pro přítomnost, ale i pro vzpomínku v budoucnu :-) Věrka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše milá slova a čas. ♥ Věrka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...